pontosabban cvcc II. mármint ez van a jazzben. és hogy mi is ez?
hengerenként három szelep,ami úgy jön össze, hogy két klasszikus értelemben vett szelep, és egy harmadik, kiegészitő,ami szintén szivószelep,de egy másik csatornán keresztül dús keveréket juttat a gyertya közelébe, egy előkamra szerű helyre.
a gyertya pedig ebbe az előkamrában lévő kis mennyiségű dús keveréket gyújtja be,majd ettől a lényegesen szegényebb keverék is elég, lassú,stabil égéssel,kopogás nélkül, és ez alacsonyan tarja az égési hőfokot, ami javitja a fajlagos üzemanyagfelhasználást,és alacsony nox szintet eredményez, annyira, hogy ez az egy megoldás tudta teljesiteni az amerikai és s még szigorúbb kaliforniai emissziós normákat 1970ben katalizátor nélkül. további előny,hogy ez segiti a könnyű indithatóságot.
három generációt ért meg, harmadik generációban karburátort befecskendezésre cserélték. a nyolcvanas évek végén ért véget a pályája,amikor a honda szintén a szelepekkel babrált,és ebből lett a hires hirhedt vtec de ez már másik történet.