kAndrás 2010.12.12. 23:16

cvcc

 pontosabban cvcc II. mármint ez van a jazzben. és hogy mi is ez?

 hengerenként három szelep,ami úgy jön össze, hogy két klasszikus értelemben vett szelep, és egy harmadik, kiegészitő,ami szintén szivószelep,de egy másik csatornán keresztül dús keveréket juttat a gyertya közelébe, egy előkamra szerű helyre. 

a gyertya pedig ebbe az előkamrában lévő kis mennyiségű dús keveréket gyújtja be,majd ettől a lényegesen szegényebb keverék is elég, lassú,stabil égéssel,kopogás nélkül, és ez alacsonyan tarja az égési hőfokot, ami javitja a fajlagos üzemanyagfelhasználást,és alacsony nox szintet eredményez, annyira, hogy ez az egy megoldás tudta teljesiteni az amerikai és s még szigorúbb kaliforniai emissziós normákat 1970ben katalizátor nélkül. további előny,hogy ez segiti a könnyű indithatóságot.

három generációt ért meg, harmadik generációban karburátort befecskendezésre cserélték. a nyolcvanas évek végén ért véget a pályája,amikor a honda szintén a szelepekkel babrált,és ebből lett a hires hirhedt vtec de ez már másik történet.

Címkék:tech Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hondajazz1984.blog.hu/api/trackback/id/tr832512045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása